Ålder | 18 år, 19 år, 20 år, 21 år, 22 år, 23 år, 24 år, 25 år, 26 år, 27 år, 28 år, 29 år, 30 år, 31 år, 32 år, 33 år, 34 år, 35 år, 36 år, 37 år, 38 år, 39 år, 40 år, 41 år, 42 år, 43 år, 44 år, 45 år, 46 år, 47 år, 48 år, 49 år, 50 år, 51 år, 52 år, 53 år, 54 år, 55 år, 56 år, 57 år, 58 år, 59 år, 60 år, 61 år, 62 år, 63 år, 64 år, 65 år, 66 år, 67 år, 68 år, 69 år, 70 år, 71 år, 72, 73 år, 74 år, 75 år, 76 år, 77 år, 78 år, 79 år, 80+ år |
---|---|
Intressen | Friluftsliv, Mat & Dryck |
Passar | Henne, Honom |
Flickvän/Pojkvän tillfälle | Födelsedag, Julafton |
Tillfälle Presentkorg | Julafton, Fars Dag, Födelsedag, Mors Dag |
- Den här produkten kan inte köpas.
Årets julklapp 2020 | Stormkök
649 kr
Varje år utser HUI årets julklapp. Detta gör de genom att analysera trender i samhället och aktuella eller framtida beteenden hos konsumenterna. År 2020 har varit ett väldigt annorlunda år med coronapandemin vilket har betytt att de flesta av oss svenskar har fått tänka om kring hur de lever. Det har inte gått att semestra och umgås som vanligt, och det har lett till att många svenskar har återupptäckt friluftslivet och njutit av att vara i naturen. Eftersom alla skulle semestra hemma i Sverige så har det varit rekordmånga som varit ute och vandrat, campat och besökt fjällen. För att kunna göra detta så behövs rätt utrustning; ett stormkök är ett utav dem. Ett stormkök är en form av portabel köksutrustning som med en brinnande låga tillagar maten. Detta gör den perfekt för friluftslivet eftersom den inte kräver någon el. Den är enkel att ta med vid till exempel vandring, tältning eller paddling.
Kriterier för årets julklapp
För att bli årets julklapp måste produkten uppfylla minst ett av dessa tre kriterier; representera tiden vi lever i, vara en nyhet eller ha ett nyväckt intresse samt att den säljs i ett stort antal eller har ett högt försäljningsvärde. Stormköket lever upp till alla tre kriterier. Svenskarna fick ett nyväckt intresse för att vara ute i naturen under 2020. Eftersom fler svenskar ville ge sig ut i naturen så ökade försäljningen på friluftsprodukter och kläder. Pengar som vanligtvis gick till utlandsresor spenderades istället på utrustning för att få ut så mycket som möjligt av semestern hemma i Sverige.
Återupptäckt det vackra i Sverige
En positiv sak som har kommit med pandemin under året är att en stor del av svenskarna har varit ute mer och lärt sig att uppskatta den svenska naturen på ett annat sätt. Att det finns mycket att uppskatta i den svenska naturen istället för att åka utomlands, t.ex. de svenska fjällen, vandringsleder, skogar och öar som har besökts under året. Det har varit ett sätt för många att hantera den krisen som vi levt i under året 2020 och för ett ögonblick kunna komma bort och tänka på något annat. På så vis representerar verkligen stormköket den tiden som vi levt i och hur vi svenskar har kunnat hantera pandemin genom årets gång. 2020 är ett år som ingen kommer att glömma och stormköket är en perfekt symbol på året då svenskarna återupptäckte friluftslivet i Sverige.
Relaterade produkter
-
Årets julklapp 2011 | Färdigpackad matkasse
Året var 2011 var och e-handeln utvecklades med stora kliv; en marknad som blev allt mer attraktiv för konsumenter. Köpkraften var stigande parallellt med en vardaglig tidspress, speciellt under juletid. Vi såg möjligheten med att betala för bekvämlighet och underlätta vår vardag. Det var en julklapp som inte kunde komma mer lägligt. Den färdigpackade matkassen gjorde entré som representant för livsmedelshandeln och det visade sig bli en succé. Livsmedelshandeln hade tidigare jobbat i uppförsbacke med att få fart på e-handeln men den färdigpackade matkassen ändrade på det igenom sitt stora genombrott. En färdigpackad matkasse erbjuder en tjänst som hjälper dig att spara tid och kraft hemma i hushållet. Maten du får kommer nedpackad tillsammans med en veckomeny och enkla recept som du följer. Varorna placerar utanför din dörr, redo att tas om hand av dig. Det enda du behöver göra är att sätta igång och laga!599 kr -
Årets julklapp 2009 | Spikmattan
2009 stod hälsan i fokus. Många hälsoprodukter lanserades och spikmattan eller Shakti mattan som den också heter blev snabbt populär. Spikmattan har skapats med inspiration från den indiska kulturen och dess spikmatta. Spikarna skapar en akupressur, det vill säga ett tryck mot din hud och muskler. Det hjälper till att få en bättre blodcirkulation, välmående och avslappning. Enligt forskningsstudier på Karlstads Universitet, fick patienter med svåra smärtor testa mattan. Resultatet visar på en minskning av de värsta smärtorna. I början räcker endast 10-15 minuter på mattan för att sedan ökas till 20-40 minuter. Det gör inget om du skulle ligga kvar längre. För mig har spikmattan hjälp i min stressiga vardag eftersom jag har haft svårt att varva ner. Med lite avslappnande yogamusik i bakgrunden går jag in i ett totalt relax mood. Jag har även haft svårt med sömnen, och spikmattan hjälper till att förbättra sömnen.275 kr -
Årets julklapp 2008 | Upplevelsen
Upplevelsen kom 2008 att bli den första julklappen som inte var av fysisk form, eftersom det är en tjänst som konsumerats allt mer. Det spekulerades om att detaljhandeln skulle bli mer och mer fylld med tjänstenäring.Vinnaren 2008 av årets julklapp är också miljövänlig
Att kunna dela en upplevelse med sina nära och kära istället för att enbart ge bort någonting materiellt är väl underbart. En riktigt fin tanke där utbudet är ofantligt stort. Det kan vara allt ifrån att gå på en konsert till att åka på en weekend i Barcelona. Om det inte passar, varför inte teståka en Ferrari, gå på vinprovning eller hoppa fallskärm? Som sagt, det finns ett stort utbud, blir nog väldigt uppskattat av mottagaren och är även något som den som ger julklappen kan vara med på, så det var en verkligen en riktigt bra julklapp. Troligtvis står den sig än idag och många år framåt som en riktigt bra julklapp. Det bästa med årets julklapp 2008 är också att den är miljövänlig och inte påverkar miljön lika stort som andra produkter.699 kr -
Årets julklapp 2007 | GPS-mottagaren
Med hjälp av kommunikation från satelliter började vi ta oss fram enklare på vägarna. Genom att ha en GPS-mottagare installerad på instrumentbrädan i din bil kunde du spara mycket tid och få enklare möjlighet till navigering och planering kring ditt resmål. Det finns även varianter som går att använda ute till havs eller i skogen under eventuella jakt- och vandringsturer. GPS-mottagaren utvecklades av den amerikanska militären och började som en högteknologiskt avancerad produkt som låg utanför den vardaglige konsumentens prisramar. Med en kort övergång bestående av sänkt pris och ökad användarvänlighet så tog GPS-mottagaren sina kliv mot större målgrupper. Produkten blev snabbt en av elektronikhandelns storsäljare. Under 2006 ökade försäljningen av GPS-mottagare i Sverige med hela 138 procent. Det råder inget tvivel om att produkten var väl omtalad och var på sin höjd när julen år 2007 väntade runt hörnet. Alla ville ta del av den presterande resekompisen som smidigt tog dig från punkt A till B.300 kr -
Årets julklapp 2004 | Platt TV:n
Med hemelektronik som julhandelns största intressefaktor redan decennierna innan 2000-talet, var det med all rätt som den platta tv:n utnämndes till årets julklapp 2004. Den platta tv:n fick sitt genombrott under 2000-talet och blev ett måste för varje konsument i takt med julen 2004.Varför valde man Platt tv:n till årets julklapp?
Innan dess låg priset i början av lanseringen på hela 100 000 kr, vilket är motsvarande vad en färg-TV kostade på 70-talet. När produkten blev allt mer vanlig inom handeln så sjönk priset kraftigt och kunde som normalt ligga runt 20 000 kr. Den tjocka tv:n konkurrerades ut av den platta efterträdaren, som hade tagit över scenen med sin elegans, inte bara genom multimedial underhållning utan även i form av en designartikel som tog mindre plats i hemmet. Med en DVD-spelare som årets julklapp år 2000 låg det rätt i tiden att skaffa sig en platt-tv när priset väl hade sjunkit till en mer överkomlig nivå. Kombinationen blev en förgyllande upplevelse för varje hem.3,999 kr -
Årets julklapp 2001 | Ett verktyg
Det fanns mycket som talade för att verktyget skulle bli årets julklapp 2001. År 2001 ökade försäljningen av verktyg och byggvaruprodukter. Byggprogram som till exempel Äntligen Hemma på TV4 hade höga tittarsiffror och i slutet av 1990-talet växte gör-det-själv-varuhus fram i Sverige vilket skapade en annan möjlighet och motivation för svenskar att bygga själva och ta hand om sina hem. Det gjorde att verktyget uppfyllde flera av kraven för att bli årets julklapp. Det var en ökad försäljning, det fanns ett nyväckt intresse för att bygga och för verktyg, samt att den representerade den tid som svenskarna levde i då. Grundläggande verktyg är en bra julklapp som de flesta behöver ha i sina hem. De är bra att ha för att kunna göra något så enkelt som att skruva åt ett stolsben eller för att sätta upp en tavla på väggen. De mer avancerade verktygen är mer för den byggintresserade.79 kr
Du måste vara inloggad för att skriva en recension.
Recensioner
Det finns inga recensioner än.